Zoeken in deze blog

dinsdag 22 april 2014

Revieuw: Sevenster van Alexandra Penrhyn Lowe


Titel: Sevenster
Auteur: Alexandra Penrhyn Lowe
Aantal bladzijde: 334
Uitgeverij: A.W. Bruna Uitgevers
ISBN: 978 94 005 0102 7
Taal: Nederlands
Kopen: http://www.bol.com/nl/p/sevenster-1-de-laatste-wachter/1001004011858890/


Flaptekst:

Eveliene heeft maar één zorg deze zomer: een echt leuke jongen vinden met wie ze voor het eerst kan zoenen. Maar dan roept ze geesten op tijdens en feestje - tegen de waarschuwing van haar pleegmoeder in - en nu ziet ze plotseling dingen die andere mensen niet zien.

doodsbang dat ze bezeten is door een kwade geest, probeert ze een manier te vinden om alles terug te draaien. Maar dan hoort ze van een waarzegster dat ze een eeuwenoude gave van de Wachters heeft - een gave die was afgeschermd, maar nu is wakker gemaakt. een gave waardoor ze geesten en demonen kan zien, en zij zien haar ook.

Eveliene heeft maar één zorg deze zomer, in leven blijven.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik stond in de boekenwinkel en ik zag dit boek liggen, het enigste wat ik toen dacht was: Nou hmm, ziet er nogal saai uit. Toch pakte ik het boek en las de flaptekst, waar ik achteraf heel blij mee ben. Het boek is een van mijn favoriete boeken.

Het verhaal word vertelt vanuit het perspectief van Eveline, Cleo , haar beste vriendin die een grote rol speelt in het boek, is juist haar tegenpool. Eveline is rustig en schattig, terwijl Cleo juist druk en agressief is. Juist daarom zijn ze het perfecte 'koppel'. Verder komen in het boek nog een paar karakters voor, Azer, Wilfried Langelaar, Daniel, Ilana, Chantal en nog een paar kleine personages, zoals de ouders van Eveliene , Koen en Isa Sevenster en haar opa en oma Lucella en Ben Sevenster. Ook komen Arabella, Dimitri, Stan en Zara voor in het boek.

De voorkant van het boek past er echt bij, de kraai speelt een rol in het verhaal, hij is diegene die de gave van Eveline wakker heeft gemaakt. Toch vind in de hele omslag erg saai, het wit past wel bij de achtergrond en het is mooi opgemaakt met het grijs bij de randen. en tóch pakte het mij niet.

Ik las dit toen ik in bed lag en vond het wel een beetje griezelig. Het is leuk geschreven en het was op sommige momenten echt wel spannend. Het enige nadeel is dat het einde een beetje slap is. Ik had op zich best moeite met het einde omdat alles ineens zo een plotselinge wending neemt, maar dat maakt het ook wel weer leuk om te lezen. Je leest er wel weer vluchtig doorheen omdat je wilt weten hoe het verder gaat met Eveliene, Cleo en Daniel. Ik vind persoonlijk dat het een leuk boek is, maar zoals ik al zei: het einde is erg slap.

Al met al is het een leuk boek om te lezen, het is luchtig en op het einde na lees je er vlot doorheen omdat je wilt weten hoe het verder gaat.

Cijfer: 8.7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten