Zoeken in deze blog

dinsdag 22 april 2014

Revieuw: Stad van Beenderen - Cassandra Clare


Titel: Stad van Beenderen
Auteur: Cassandra Clare
Serie: Kronieken van de Onderwereld
Aantal bladzijde: 478
Uitgeverij: The House Of Books
ISBN: 978 90 443 4095 2
Taal: Nederlnads
Kopen: http://www.bol.com/nl/p/kronieken-van-onderwereld-deel-1-stad-van-beenderen/9200000011243936/

Flaptekst:
De 15-jarige Clary weet niet wat haar overkomt als ze getuige is van een moord gepleegd door drie getatoeëerde jongeren met vreemde wapens. Clary zou de politie moeten inschakelen, maar wat moet ze zeggen als het slachtoffer voor haar ogen oplost, en zij als enige de moordenaars kan zien? Deze moordenaars vertellen Clary dat schaduwjagers zijn: geheime krijgers die demonen vernietigen.
Nog geen vierentwintig uur later is haar moeder verdwenen, en is Clary zelf bijna door een demon verwoord. Hoe komt het dat Clary de schaduwjagers kan zien, en waarom heeft een van hen, Jace zo'n aantrekkingskracht op haar?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik zag de trailer van de film en toen dacht ik: die moet ik zien!(Niet dat ik hem ondertussen al heb gezien hoor) Ik ben niet zo fan van films, maar natuurlijk wel van boeken, dus toen ik dit boek in de V&D zag liggen nam in hem natuurlijk mee.

Ik vind dat de kaft wel bij het boek past, het is immers ook de film-editie. De andere kaften van de normale series vind ik wel weer wat minder mooi. Ik heb persoonlijk altijd liever dat alle kaften van een bepaalde serie hetzelfde zijn. Dus ik probeer altijd wel dezelfde kaften bij elkaar te vinden. De kaft geeft je wel gelijk een beeld van hoe de hoofdpersonen er uit zien, en dat vind ik dan altijd weer jammer. Het is leuker als je zelf een gezicht kan inbeelden bij de personages in het boek dat je leest.

De personages uit het boek zijn echt badass, Clary is in het begin nogal verlegen, maar later in het boek is dat bijna helemaal verdwenen. Jace is van begin tot het eind best egoïstisch, hij vind zichzelf het mooiste wat er is, heb ik het gevoel van. Simon word een beetje beschreven als een nerd, maar hij heeft ook momenten dat hij wel echt stoer is. Isabelle is toch wel echt een soort van powervrouw in het verhaal. Je moet haar niet boos maken want dan komt ze achter je aan met haar zweep.

Ik heb het boek ( toen ik na een lange tijd mijzelf er toe had gezet om het te lezen) echt in 24 uur uitgelezen. Het begint rustig, en dan ineens zit je in de wereld van Schaduwjagers en Demonen, en dat is nou het leuke aan het boek. Je merkt wel dat er soms stukjes inzitten waarbij je denkt, he?
Toch leest het erg makkelijk en ik ben erg benieuwd naar de andere delen van de Kronieken van de Onderwereld -  serie!

Cijfer: 9

Geen opmerkingen:

Een reactie posten