Zoeken in deze blog

donderdag 24 april 2014

Revieuw: De Hongerspelen - Suzanne Collins




Titel: De Hongerspelen
Auteur: Suzanne Collins
Serie: De Hongerspelen
Aantal Bladzijde: 396
Uitgeverij: Van Goor
ISBN: 978 90 00 30000 6
Taal: Nederlands
Kopen: http://www.bol.com/nl/p/de-hongerspelen-deel-1/9200000015354760/


Flaptekst:
Katniss Everdeen woont met haar moeder en haar zusje in het 12e en armste district van Panem. Daar heerst het keiharde regime van het welvarende, brute Capitool. Bij de jaarlijkse Hongerspelen moeten twaalf jongens en twaalf meisjes in een gemanipuleerde arena de strijd aan gaan op leven en dood. Zo begeeft ook Katniss zich onder het oog van de hele bevolking in de gemanipuleerde arena. Gevangen in een meedogenloos web van geweld, gemanipuleerde tv-beelden en corrupte politici staat ze voor de vraag: hoe ver ga je om te overleven?
 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik had zoveel gehoord over dit boek dat ik hem gewoon meer moest nemen. Dus ik op de fiets naar de boekenhandel, was hij uitverkocht! Ik heb verder niet meer aan het boek gedacht, Tot ik het boek later tegenkwam in de Boekenvoordeel, 3 boeken ( wel mini's ) voor 6 euro!

De kaft vind ik op zich wel passen bij het boek, het Spotgaaispeldje speelt een rol in het boek, en de kaft is verder ook wel mooi. Ik vind de letter die voor de titel zijn gebruikt dan weer niet mooi.

Het boek is opgebouwd in drie delen, deel 1 : de tributen , deel 2 de spelen en deel 3 de winnaars. Per categorie komt ook echt wel aan bod wat er als tussenkopje word gebruikt. Katniss Everdeen is de hoofdpersoon van het boek, het verhaal is vanuit haar perspectief vertelt en draait groot en deels om haar. Peeta Mellark heeft ook een grote rol in het boek, omdat hij de mede tribuut is van Katniss. Ook spelen Haymitch, Gale en Cinna een  grote rol in het boek. Effie Prull, Prim en de andere tributen spelen een kleinere rol in het boek.

Ik vond het boek wat minder dan ik had verwacht, juist omdat ik er zulke goede dingen over heb gehoord, het eerste deel de tributen is erg slapjes en ik heb mijzelf dan ook echt gedwongen om door te lezen, anders had ik het allang weggelegd. toen ik in het tweede deel aankwam was ik blij dat ik mijzelf gedwongen had om door te lezen, en het derde deel was ook erg spannend. Ik vond het een goed boek, er zit spanning in en je leest er op zich wel makkelijk doorheen.

Cijfer: 7,5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten